Betingelser

Frisk Flora Økokassen er et lokalt tilbud i Florø, Førde og Eikefjord i Sogn & Fjordane hvor vi ønsker å tilby et bredere utvalg av økologisk frukt & grønt.

1. LEVERINGSDAGER

Det er levering hver 14. tirsdag.

Vår sjåfør fra In-Spire i samarbeid med Frisk Flora vil alltid ringe på døren din. Dersom ingen er hjemme ringer vi på registrert telefonnummer. Om vi ikke får tak i deg setter sjåføren kassen(e) igjen på trappen din. Du kan med fordel legge ut et regntrekk/presenning, sette ut en fryseboks, eller lignende, med lokk for å beskytte varene som eventuelt settes igjen. Når varene blir satt igjen på din adresse vil vi sende deg en SMS for å bekrefte leveranse og ansvaret for kassen er med det overført til deg.

Bor du i blokk eller hus med flere innganger, kan det være vi blir nødt til å ta med varene i retur - eller alternativt bruke jobb adresse. I sommerukene 28-31 vil vi ikke sette igjen maten om ingen er hjemme pga av temperatur og matsikkerhet. Om du ikke er hjemme under levering og det ikke er forsvarlig å sette igjen maten utenfor, eller leveringsadressen er feil, vil du miste leveransen og likevel bli belastet for fullt beløp.

I de tilfeller der leveransen er satt på leveringsadressen din, er ansvaret for maten overdratt til deg. Dersom leveringsadressen ikke er tilgjengelig eller er feil, vil du miste leveransen og likevel bli belastet for fullt beløp.

Om du har spesielle instrukser vedr. levering til din ordre slik at det blir legger for at vår sjåfør kan finne frem, vennligst send en epost til post@friskflora.no eller bruk kontakskjemaet her. Du kan evt. bruke adressen til din arbeidsplass om det passer bedre for deg - spesielt i de varme sommermånedene. Du kan også legge igjen instrukser om alternative leveringssteder som i garasjer, vedboder, under trapp eller lignende.

Dersom levering faller på en helligdag forbeholder vi oss muligheten til å flytte levering til dagen før eller etter. Om leveringsdagen blir endret vil du motta opplysninger på epost i god tid slik at du eventuelt har mulighet til å pause dersom avviket på leveringsdag ikke passer. Om du ikke mottar informasjon på epost vil leveringsdagen forbli den samme.

Om Frisk Flora ikke kan oppfylle sine leveringsforpliktelser etter avtale, grunnet uforutsette omstendigheter som Frisk Flora ikke råder over, slik som forsinkelse fra leverandør, naturkatastrofe, første snøfall, ulykker osv. vil ikke Frisk Flora stå ansvarlig for uteblitt leveranse. For å pårope seg slik ansvarsfraskrivelse skal Frisk Flora informere alle berørte kunder så fort det er praktisk mulig.

2. Frist for endring av bestilling

Frist for endring av bestillingen din er innen mandag kl 20 uken før levering. Fristen er satt så tidlig pga våres bestillingsfrister overfor vår leverandør Finnegarden. Denne fristen gjelder også endring av leveringsadresse, instrukser o.l. Vennligst send en epost til post@friskflora.no med nødvendig endringer for levering kl 18 innen søndagen før levering. 

3. Trekasser

Frisk Flora økokasser blir levert i trekasser som kommer direkte fra bonden. Dette er for å skåne miljøet for unødvendig bruk og kast av emballasje. Disse trekassene kan du selv bruke til oppbevaring i boden din eller for å varme stua som peisved ;)

4. Leveringsgebyr

Leveringsgebyr faktureres med kr 79,- per levering eller kr 29,- fra hentestasjon - dette blir lagt til i kassen. Bestiller og betaler du for mer enn en kasse, betaler du bare et leveringsgebyr.

5. Betaling

Når du bestiller og betaler for Frisk Flora økokasser blir transaksjonen behandlet av PayPal som godkjenner VISA og Mastercard. Du trenger ikke PayPal konto for å betale. (OBS! Denne betalingsmetoden er ikke tilgjengelig for øyeblikket pga tekniske utfordringer. Det blir tilgjengelig så snart som mulig. Takk for tålmodigheten!)

Du kan også betale via Vipps til tlf nr 48452655 eller bankoverføring til kontonr. 3790.16.05786. Disse detaljene får du også ved bestilling og til din e-post i bestillingsbekreftelsen. 

Frisk Flora økokasser forbeholder seg retten til å endre kasseprisene i forhold til endret matmoms og indeksregulering. Endringer vil evt. skje ved årsskiftet. Er det andre endringer vil dette bli varslet om på forhånd.

6. Ferie eller endring av kasser

Vennligst send oss en epost til post@friskflora.no eller bruk kontaktskjema for å informere oss om endringer forutsatt fristen før levering overholdes, ref. punkt 2.  Drar du på ferie ønsker vi også informasjon om dette slik at vi ikke trenger å kontakte deg om bestillingsfrister i den perioden. 

7. Vår garanti

Vi stoler på deg som kunde. Dersom varer ikke er tilfredsstillende kan du kontakte oss slik at vi kan rette opp i feilen ved neste levering. Reklamasjon, feil eller mangler skjer via epost til post@friskflora.no. Vennligst send ved et bilde av varen(e) og/eller en beskrivelse av reklamasjonen. Kunden har selv ansvar for å sjekke kvalitet på varene etter mottakelse. Frist for å sende reklamasjon er 24 timer etter levering.

8. Ingen forpliktelser

Frisk Flora økokasser bestilles uten betingelser og du har ingen forpliktelser. Per i dag har vi ikke abonnementsløsing, men vi vil informere deg om bestillingsfrister og annen viktig informasjon fortløpende slik at du ikke går glipp av neste leveringsrunde. 

Velkommen som Frisk Flora økokasse kunde. Bestill din kasse i dag.